Hulpmiddelen en administratieve lasten. 'Waarom zo omslachtig?’

Susan van der Laan, contractmanager Hulpmiddelen bij de gemeente Groningen, vertelt in dit artikel van het Ketenbureau i-Socaal Domein, over de administratieve rompslomp bij het gebruik van hulpmiddelen, de toekenning aan cliënten en de kansen die zij ziet om dit (flink) te vereenvoudigen. Ook schetst Susan het belang van een inventarisatie van de cliëntvraag, verkenning van de regionale markt, regionale samenwerking en het betrekken van cliënten bij de uitwerking van een inkoopstrategie voor hulpmiddelen die gericht is op het verbeteren van de dienstverlening aan de cliënt en het optimaal inzetten van partijen in een markt met weinig aanbieders.

Naar het praktijkverhaal...

Ondersteuning nodig?

Ook geïnteresseerd in het uitwerken van een inkoopstrategie? Het programma Inkoop en Aanbesteden Sociaal Domein ondersteunt gemeenten met o.a. de Regionale Leergang inkoop Wmo 2015, e-learning modules Inkoop Jeugdwet en Wmo 2015 en de Individuele Opleiding Inkoop Jeugdwet en Wmo 2015. Kijk voor het complete aanbod bij Agenda en Activiteiten.

Liever persoonlijk contact?

Heeft u nog vragen, opmerkingen of wilt u sparren over het opstellen van een inkoopstrategie in uw regio of gemeente? Dan kunt u contact opnemen met uw Regioadviseur via de Helpdesk.