Hier vind je handreikingen, praktijkverhalen, artikelen, actualiteit en nog veelmeer. Het doel van de Vindplaats is alle relevante informatie over inkoop in het sociaal domein te bundelen.

Gemeenten, zorgaanbieders, kenniscentra en belangenverenigingen die te maken hebben met inkoop en aanbesteden in het sociaal domein kunnen op de vindplaats terecht voor informatie over alle fases van het inkoop- en aanbesteedproces. De vindplaats vormt de inspirerende basis voor een platform waar gemeenten, aanbieders, en experts van elkaar kunnen leren rondom actuele vraagstukken op het gebied van de inkoop in het sociaal domein.

Wat is vindplaats?

Het inkoopproces is onderdeel van een voortdurend gezamenlijk overgangs- en ontwikkelproces van gemeenten en (zorg- en Wmo-)aanbieders. Samen volgen zij een continue cyclus van beleidsdoelstellingen naar inkoop, vervolgens naar contractmanagement en weer verder naar nieuwe beleidsdoelstellingen. De Vindplaats helpt hierbij.

Een brede werkgroep met gemeenten en aanbieders heeft de Vindplaats ontwikkeld in het kader van het programma Inkoop en Aanbesteden Sociaal Domein. De komende tijd wordt deze Vindplaats verder gevuld met nieuw ontwikkelde interessante en behulpzame instrumenten, tools en praktijkverhalen. Ook is er een digitale helpdesk ingericht waar je met vragen terecht kunt.   

De helpdesk

Heb je vragen over inkoop in het sociaal domein? In Nederland is een hoop kennis en ervaring aanwezig. Het doel van de Helpdesk is één aanspreekpunt van en voor gemeenten en zorgaanbieders aan te bieden waar al jouw vragen beantwoord kunnen worden. Kunnen wij je niet direct helpen? Dan schakelen wij onze kennispartners in zodat wij het juiste antwoord op jouw vraag kunnen geven. Een andere mogelijkheid is dat één van onze regioadviseurs contact met je opneemt wanneer de vraag te complex of niet duidelijk is. We gaan dan samen op zoek naar wat je nodig hebt om verder te komen.

Welke vragen?

Je kunt bij ons terecht met al jouw vragen over inkoop en aanbesteden in het sociaal domein. Niet alleen technische vragen over inkoop, zoals over inkoopmethoden, maar ook met meer procesmatige vragen, zoals vragen over het vormgeven van een partnerschap tussen gemeenten en aanbieders of inkoop in een transformerend sociaal domein.

Hoe werkt het?

Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Het helpt ons als je ook de context van de vraag omschrijft. Antwoord op jouw vraag ontvang je per e-mail binnen 10 werkdagen of wij nemen telefonisch contact met je op.

Hulp van het regioteam?

Het regioteam van het Programma Inkoop en Aanbesteden Sociaal Domein staat voor je klaar wanneer je advies nodig hebt of behoefte hebt aan een andere vorm van ondersteuning zoals een opleiding, een review of een regiobijeenkomst op maat. Je kunt dit aangeven in het formulier of een mailtje sturen naar  _dienstpostbusContracteringSociaalDomein@minvws.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Reacties zijn uitgeschakeld

Close Search Window